مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1396 ساعت 16:002017-12-14سياسي

نام "منجم کاشانی" در فهرست مشاهیر یونسکو ثبت می شود


مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و 97 شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.

- نام "منجم کاشانی" در فهرست مشاهیر یونسکو ثبت می شود مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: یک هزار روستا و 97 شهر در چهارمین دوره پایتخت کتاب ایران شرکت کرده و برای کسب این عنوان فرهنگی نامزد شدهاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالمهدی مستکین در چهارمین دوره یاوران کتاب کاشان اظهار کرد: ایده پایتخت کتاب ابتدا در سال 2001 در یونسکو برنامه ریزی شد و امسال برای چهارمین دوره معرفی شهر پایتخت کتاب ایران با معیارهای یونسکو آن را برگزار میکنیم.

وی ادامه داد: کاشان از جمله شهرهایی است که در این سالها در مسیر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تلاش میکند تا عنوان پایتخت کتاب ایران برای این شهرتاریخی و با عظمت اتفاق بیفتد.

مدیر بخش فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو در ایران افزود: کاشان دریای زرخیز است وعطر و بوی بالندگی و شکوفایی از این شهر توسط سهراب، محتشم، غیاث الدین جمشید و .

برای نسل های بعد به یادگار مانده است و نام غیاث الدین جمشیدکاشانی به عنوان ریاضیدان و منجم پرآوازه کشور در فهرست مشاهیر سازمان جهانی یونسکو در سال آینده ثبت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام "منجم کاشانی" در فهرست مشاهیر یونسکو ثبت می شود

نام "منجم کاشانی" در فهرست مشاهیر یونسکو ثبت می شود